poniedziałek, 21 grudnia 2015

Pora na dobranoc.....

..., bo już księżyc świeci - śpiewał Pan Mieczysław Czechowicz na zakończenie jednej z moich ulubionych bajek: „Misia Uszatka".
Obsesyjnie kochałam niedźwiedzie: Kubusia Puchatka (ale tego z książki, której Mama długo nie pozwoliła mi czytać samej w obawie o utrwalenie błędnej ortografii :DDDDD), Misia Uszatka, Pafnucego (stworzonego przez Panią Joannę Chmielewską). Kochałam niedźwiedzia Pana Adamsa. Były i inne misiowe bajki, ale nie chce mi się ich teraz przypominać.

Wielką namiętnością darzyłam moje dwa pluszowe misie. Jeden postradał żywot w czasie Wielkich Porządków: został wywalony przez Mamę do śmieci - wyglądał jak wymamłany pluszowy zewłok - ofiara pająka. Strasznie się wtedy obraziłam chociaż miałam lat dwadzieścia z okładem i małe dziecko. Drugi ukochany miś wciąż ze mną jest: ma protezę oka, naderwane ucho i jego czarne futerko już tylko w mojej pamięci jest czarne - dla innych to „to wyleniała i zrudziała ohyda”. Wytrzymał nawet serię wodnych zastrzyków „dobrzusznych” i tylko przytomna uwaga Taty uratowała jego trocinowe wątpia od zgnilizny. 

Niedźwiedzie kocham nadal. Niedawno odkryłam, że jest taki film „Mój brat niedźwiedź”, a „Meridę Waleczną” oglądałam chyba kilkanaście razy. Bo lubię. Mogę w końcu - co nie? :DDDD

I w końcu dorobiłam się własnych niedźwiedzi: Urszuli i Urszulki. Wielkiej i małej niedźwiedzicy. 


Teraz jeszcze dostają głos od Tomka Ogrodowczyka - jak ptaki w ”Sekretnym życiu ptaków”, ale już za moment wstaną, przeciągną się i pójdą w świat. Póki co, drzemią spokojnie, bo w ich świecie na szczęście pada śnieg :)

25 komentarzy:

  1. jaką Ty mas zwydajność- z Bajerowiczowskiego hektara! Kolejna książka. Podoba Misie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzekła Ta Niewydajna ;DDD

      Usuń
    2. No mam wydajność - niejako z przymusu, bo z niedomówienia :DDDD Ale zrobiłam i już :DDDD I fajno się robiło :DDDD

      Usuń
  2. ładne! I tak sobie myślę...fajnie, że w tym kraju są Lasy Państwowe, po których można wałęsać się do woli.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W tym roku, to bym chciała pojechać do Puszczy Białowieskiej - nigdy nie byłam. Strasznie, strasznie bym chciała. Trzymaj za mnie kciuki - mocno.

      Usuń
  3. A znacz ksiazeczke "Proszę mnie przytulić" z ilustracjami Emilii Dziubak? Tez sliczny Mis tam jest! Ja wymiekam zwlaszcza przy tym obrazku, jak przytula boberka :)
    https://www.behance.net/gallery/Hug-me-please-childrens-book/8859071

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie znam - wstyd się przyznać, ale nie mogę znać wszystkiego - a szkoda...... I jeszcze mieć by się chciało...... :DDDDDD Zaraz sobie obejrzę - na pewno jest piękna :) Dzięi :)

      Usuń
  4. Jak dobrze, że mam dziecię, które już zaczyna interesować się książkami... mogę z czystym sumieniem nabywać lektury na przyszłość:) Miśki są świetne!
    Ania W.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha! Rozumiem doskonale przyszłościowe plany zakupowe: sama kupuję już dla wnuków :DDDD Wprawdzie wnuków jeszcze nie posiadam, ale książek dla nich posiadam już obfitość wielką :DDDDDDD Tylko przed Córkami głupio się przyznać, ale napisać tutaj mogę, bo one i tak tu nie zaglądają :DDDDD No, w każdym razie rzadko i nie do komentarzy :DDDD

      Usuń
  5. NiedźwiedźZaśliniony22 grudnia 2015 11:29

    Niedźwiedź approve!

    Może powinnas też coś dla dużych dzieci narysować, taka kreską nawet..

    OdpowiedzUsuń
  6. Urszula i Urszulka. Przepięknie!
    Ja tez mam swojego misia wciąż. Ostatnio go odgrzebałam i zabrałam do córy przedszkola na święto Misiów Pluszowych.
    argillae

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze, że Twój miś wciąż jest z Tobą - o Przyjaciołach trzeba pamiętać i dbać o nich :)

      Usuń
    2. Pani Katarzyno, a gdzie mozna kupić ksiazki o Misiach i Ptakach, bo nigdzie nie mogę znaleźć.
      argillae

      Usuń
    3. Jej, chora byłam i przeoczyłam komentarze. Niedźwiedzie i Ptaki będą już za chwileczkę - jak tylko się ukażą dam znać :)

      Usuń
    4. Jej, chora byłam i przeoczyłam komentarze. Niedźwiedzie i Ptaki będą już za chwileczkę - jak tylko się ukażą dam znać :)

      Usuń
    5. Dziękuję bardzo. Zatem uzbrajam się w cierpliwość. :)
      Argillae

      Usuń
  7. Ja namiętnie oglądałam z wnukiem we włoskiej TV rosyjską bajkę "Masha e orso" czyli "Masza i niedźwiedź", i tak się wciągnęłam w to oglądanie, że nie mogłam przestać nawet, kiedy wnuk wyjechał. Podobnie jak Ty lubię misie i pamiętam wiele misiów z dzieciństwa. Przypominam też sobie z mojej mlodości sympatycznego niedźwiadka Miszę- maskotkę z letnich igrzysk Olimpijskich w Moskwie w 1980 roku. O misiach można by jeszcze wiele...Twoje misiowe Urszulki baaaaardzo sympatyczne. Pozdrawiam:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miszka był obiektem moich głębokich westchnień :DDDDDD Byłam (i jestem) sroką i miś olimpijski budził moja wielką potrzebę posiadania :DDDDDD A za cynk o Maszy i niedźwiedziu dzięki! Znalazłam na You Tube - oglądam sobie - nie mam telewizora i bajki tak przyswajam. A w ogóle to na You Tube jest mnóstwo pięknych rosyjskich bajek, które pamiętam z dzieciństwa.

      Usuń
    2. Miszka był obiektem moich głębokich westchnień :DDDDDD Byłam (i jestem) sroką i miś olimpijski budził moja wielką potrzebę posiadania :DDDDDD A za cynk o Maszy i niedźwiedziu dzięki! Znalazłam na You Tube - oglądam sobie - nie mam telewizora i bajki tak przyswajam. A w ogóle to na You Tube jest mnóstwo pięknych rosyjskich bajek, które pamiętam z dzieciństwa.

      Usuń
  8. Ciemno mi na duszy chociaż mi płoną oczy gorączką i tak sobie tu weszłam wreeeeszcie i juz mi lepiej, bo nie tylko książka o pszczołach będzie na nas czekać w Polsze, ale i o misiach. Cu-dow-nie! Radość, radość wielka. A ten zimowy obrazek zaspany to normalnie wytnę i oprawię w ramki;))

    OdpowiedzUsuń
  9. A może warto, żeby wątek tych książek wrócił jako nowy post? Już niedługo leszczyna postanowi zakwitnąć ;)
    Jako komplement przytoczę komentarz mojego syna do jednego z obrazków, gdy skończył się czytany opis usłyszałam "Ależ tu jest dużo więcej!"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kocham Twojego syna normalnie - podziękuj mu ode mnie - zawsze wiedziałam, że jednak dzieci widzą więcej :)

      Usuń